واشیشتاسانا(Vasisthasana)

واشیشتاسانا، واشیشتا نام حکیم و فرزانه‌ای می باشد و این آسانا به نام او اختصاص داده شده است.

نقطه اوج این آسانا قدرت و انعطاف است. این ژست به سه جنبه اصلی بدن می پردازد: تعادل، قدرت عضلانی و کشش. این ژست علاوه بر اینکه قلب را باز می کند، در بهبود تعادل عصبی نیز به طرز شگفت انگیزی عمل می کند. این ژست در درجه اول در قدرت وینیاسا گنجانده شده است. سیستم اسکلتی عضلانی را تقویت می کند و شبکه خورشیدی (چاکرا مانیپورا) را فعال می کند. وبا عنصر آتش هماهنگی دارد.

از مزایای اصلی ژست پلانک کناری می توان به تقویت بازوها و شانه ها اشاره کرد. این تمرین قدرت هسته را بهبود می بخشد و تعادل را ایجاد می کند. همچنین به تقویت ناحیه کمر و دنبالچه ستون فقرات کمک می کند. این یکی از بهترین راه ها برای هدف قرار دادن و تقویت مورب ها است

تقویت ستون مهره و تنه، تقویت ماهیچه ها و همچنین این آسانا آرامش را به تمرکز اضافه میکند و توانایی تمرکز را افزایش میدهد

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
Scroll to Top